Retailers

E-commerce blijft boomen

Die digitale trein mag je niet missen. Het mag intussen als een zekerheid gesteld worden dat het grote voordelen biedt om naast je winkel ook een webshop uit te baten. De succesverhalen zijn legio, ook vaak van bedrijven die online zijn gestart.

Je kan op elk moment van de dag wereldwijd online verkopen, zelfs als je winkel gesloten is. Wat jouw winkel uniek maakt, kan je ook online vertalen om zo een nog sterker verhaal te vertellen. En is dit niet wat de klant verwacht? Ontgoochel hen dus niet en bied die extra service.

Is Lightspeed dé keuze?

We zouden graag onmiddellijk “ja” zeggen, maar laten we starten met waarom. Om te beginnen biedt Lightspeed veel meer dan enkel een webshop. Het is de ideale software als je met je KMO volledig wil gaan voor omnichannel.

Lightspeed weet hoe belangrijk het is om gevonden te worden in de zoekmachines. Daarom staan SEO (Search Engine Optimisation) en goede content in je blog vooraan. Digitaal is reeds een hele uitdaging. Dat Lightspeed uiterst gebruiksvriendelijk en intuïtief is om mee te werken, helpt je dus al een heel stuk vooruit.

Lightspeed kassa als kleine ERP

Controleer snel de voorraad op alle locaties zonder je klant alleen te laten. En ook, vermijd voorraadbreuken en tekorten. Vermijd wachtrijen door een snel afrekenproces. Slimme rapportering laat je toe om je winkel veel efficiënter te beheren, prestaties van werknemers en verkopen te analyseren en aankoopbeslissingen te baseren op de vraag van de klant. De kassa gaat verder, met een online webshop kan je wereldwijd verkopen zelfs als je winkel gesloten is.

Ga omnichannel

Omnichannel betekent dat je zowel offline (winkel en pop-up) als online (webshop, sociale media) aanwezig bent. Bovendien sluiten alle verkoopkanalen op elkaar aan. Omnichannel gaat niet over waar je verkoopt, maar dat de klant één en dezelfde winkelervaring heeft. Kan je die ook nog personaliseren, dan wordt dit de unieke winkelervaring, eentje die blijft hangen.

Ga omnichannel

Omnichannel betekent dat je zowel offline (winkel en pop-up) als online (webshop, sociale media) aanwezig bent. Bovendien sluiten alle verkoopkanalen op elkaar aan. Omnichannel gaat niet over waar je verkoopt, maar dat de klant één en dezelfde winkelervaring heeft. Kan je die ook nog personaliseren, dan wordt dit de unieke winkelervaring, eentje die blijft hangen.

Flexibit gaat verder

PIM
Warehouse management
Field service
CRM

Hoe kan Flexibit helpen?

Met Flexibit wordt omnichannel haalbaar voor iedere KMO.

  • Reeds een webshop en ben je van plan om een pop-up of winkel te openen?
  • Reeds één of meerdere winkels en klaar om ook online te verkopen?
  • ERP/boekhouding nog niet gekoppeld, waarom wachten?

Flexibit gaat verder, wat we in omnichannel voor retail en groothandel kunnen betekenen, geldt net zo goed voor productie en bedrijven met nood aan warehouse management (WMS).

Met Flexibit haal je de technische kennis en inzichten in huis met de garantie van een perfecte implementatie en naadloze integratie.

Waarom Flexibit?

Iedere kleine en middelgrote onderneming voelt de groeiende concurrentie in deze digitale tijd. Maar de concurrentie is ongelijk, grote bedrijven hebben grote budgetten die natuurlijk toelaten om net dat verschil te maken. Wie kan nog concurreren met Coolblue?

Flexbit stelt KMO’s in staat om zelfs met haalbare budgetten een heuse omnichannel strategie in de cloud uit te rollen en zo opnieuw strijdvaardig en klaar voor groei te zijn, ondanks de vele digitale uitdagingen en concurrentie.

Met meer dan 50 tevreden klanten in België zijn we trots op wat we doen en benieuwd hoe we jouw onderneming kunnen helpen.

Ook interessant

Exact online partner
logo-lightspeed-wit